Ένα παράξενο κουτί έφτασε στο σχολείο μας την πρώτη μέρα του Οκτώβρη. Αναρωτηθήκαμε τι μπορεί να υπάρχει μέσα σ’ αυτό το κουτί.
Ένας ένας με τη σειρά ανοίξαμε το κουτί και περιεργαστήκαμε
το περιεχόμενο του. Τι είδαμε τελικά μέσα στο κουτί;
Η απάντηση: Τον εαυτό μας!!
Έτσι ξεκινήσαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο «Εγώ και Συ μαζί και διαφορετικοί». Αφού παρατηρήσαμε τον καθρέφτη, περιγράψαμε τον εαυτό μας.
Τι χρώμα είναι τα μαλλιά μου;
Τι χρώμα έχουν τα μάτια μου;
Το δέρμα μου;
Τι έχω πάνω στο πρόσωπο μου;
Έχει ο διπλανός μου τα ίδια μαλλιά και μάτια με εμένα;
Τι έχει εκείνος στο πρόσωπο του;
Μέσα από τη συζήτηση παρατηρήσαμε ότι μπορεί να μην είμαστε εξωτερικά ίδιοι, όμως μοιάζουμε όλοι μεταξύ μας καθώς έχουμε όλοι μαλλιά, μάτια, μύτη, στόμα, αυτιά, χέρια και πόδια, παρόλο που μπορεί να μην είναι το ίδιο χρώμα.
Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας με τον δικό μας μοναδικό τρόπο.
Έπειτα μαζευτήκαμε σ’ έναν κύκλο και παίξαμε ένα παιχνίδι
ώστε να γνωρίσουμε καλύτερα τι μας αρέσει. Ρίχναμε το ζάρι και απαντούσαμε σε
κάποιες προσωπικές ερωτήσεις.
Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;
Ποιο το αγαπημένο σου φαγητό;
Ποιο το αγαπημένο σου παιχνίδι;
Ποιο το αγαπημένο σου φρούτο;
Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιδικό;
Πώς λέγεται ο καλύτερος σου φίλος;
Έτσι καταλάβαμε ότι δεν μας αρέσουν τα ίδια πράγματα.
Βρήκαμε πότε έχουμε τα γενέθλια μας.
και χρωματίσαμε μια τούρτα που είχε τα κεράκια που
αντιστοιχούν στην ηλικία μας.
Τέλος κατασκευάσαμε τον εαυτό μας και γράψαμε τα ονόματα μας
πάνω στα μπλουζάκια των παιδιών.
Διαβάσαμε το βιβλίο «Σημασία έχει η αγάπη».
Με αφορμή το βιβλίο μιλήσαμε για την οικογένεια μας, από
ποιους αποτελείται και τι κάνουμε μαζί τους.
Έπειτα ζωγραφίσαμε την οικογένεια μας μέσα στο δικό μας
σπιτάκι.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο «Πέντε Δέκα Δεκαπέντε» που
μιλάει για τη φιλία. Συζητήσαμε για τη σημασία των φίλων στη ζωή μας και πόσο
σημαντικότεροι είναι από οποιοδήποτε υλικό αγαθό.
Βγήκαμε στην αυλή και παίξαμε με τους φίλους μας παιχνίδια
ενίσχυσης της εμπιστοσύνης.
Σκεφτήκαμε και συζητήσαμε για το τι μπορούμε να κάνουμε όταν
διαφωνούμε με τους φίλους μας. Καταλήξαμε στα 5 αυτά βήματα:
Φτιάξαμε ζευγάρια και ζωγραφίσαμε χεράκια. Το κάθε παιδί
έδωσε το χεράκι του στο ζευγάρι του ως δώρο φιλίας.
Τέλος φτιάξαμε το Δέντρο της Αγάπης και της Φιλίας. Τα παιδιά διάλεξαν καρδούλες κομμένες στη μέση με τα μάτια τους κλειστά. Στη συνέχεια περιηγήθηκαν μέσα στον χώρο ώστε να βρουν την άλλη μισή καρδούλα που συμπληρώνει τη δική τους.
Αφού γράψαμε το όνομά μας στο δικό μας μισό, τα κολλήσαμε
πάνω στο δέντρο μας.
ΧΡΩΜΑΤΑ
Βάλαμε στο πάτωμα τρία στεφάνια, ένα κόκκινο,
ένα κίτρινο κι ένα μπλε. Ανοίξαμε το κουτί με τα τουβλάκια και αναρωτηθήκαμε
γιατί τοποθετήθηκαν τα στεφάνια στο πάτωμα και τι θα κάνουμε άραγε με αυτά;
Τελικά ομαδοποιήσαμε τα τουβλάκια σε κάθε στεφάνι ανάλογα με το χρώμα του.
Αναρωτηθήκαμε γιατί επιλέχθηκαν αυτά τα τρία χρώματα για το
συγκεκριμένο παιχνίδι. Αφού σκεφτήκαμε καταλάβαμε ότι αυτά είναι τα τρία βασικά
χρώματα. Βασικά λέμε τα χρώματα τα οποία δεν μπορούμε να τα φτιάξουμε αν
αναμείξουμε δύο χρώματα μαζί, και τα οποία αν τα αναμείξουμε μεταξύ τους μας
βοηθούν να φτιάξουμε περισσότερα χρώματα.
Ζωγραφίσαμε με τα βασικά χρώματα.
Και είδαμε τα βασικά χρώματα μέσα από τους πίνακες του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian.
Και φυσικά γίναμε κι εμείς μικροί ζωγράφοι.
Έτσι ανακαλύψαμε τρία καινούρια χρώματα: το πορτοκαλί, το πράσινο, και το μωβ.
Τέλος, είδαμε τα χρώματα που προκύπτουν όταν προσθέτουμε μαύρο και άσπρο σε κάποιο χρώμα.
Έτσι καταλάβαμε ότι όταν προσθέτω άσπρο σ’ ένα χρώμα αυτό
ανοίγει, κι όταν προσθέτω μαύρο σκουραίνει.
Καταγράψαμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων.
Έπειτα μάθαμε πώς συμβολίζουμε την ειρήνη και φτιάξαμε το
περιστέρι της ειρήνης.
Ζωγραφίσαμε την Ειρήνη όπως τη φανταζόμαστε |
Ζωγραφίσαμε την Ελληνική Σημαία.
Τέλος, φτιάξαμε μια πόλη που έχει πόλεμο, χρησιμοποιώντας το μαύρο χρώμα του πολέμου, και δίπλα μια πόλη
που οι άνθρωποι ζουν ειρηνικά, χρησιμοποιώντας πολλά φωτεινά χρώματα.
Είχαμε στο σχολείο μας την άφιξη ενός νέου επισκέπτη. Η Κίκι, το μικρό κοάλα από την μακρινή Αυστραλία ήρθε στο σχολείο μας να μας μάθει αγγλικά. Κι επειδή ακόμα δεν ξέρουμε καλά αγγλικά, ο βοηθός της Κίκι, ο κύριος Ανέστης, μας βοηθάει να επικοινωνήσουμε μαζί της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου