Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2024, ΤΜΗΜΑ 2

 Με την έναρξη του Νοεμβρίου, ξεκινήσαμε να μιλάμε για την εποχή που διανύουμε, το φθινόπωρο. Είδαμε τις παρακάτω εικόνες.


Και παρατηρήσαμε τις διαφορές τους. Καταλήξαμε ότι κάθε φωτογραφία δείχνει μία εποχή. Κι έτσι αρχίσαμε να κάνουμε καταιγισμό ιδεών για το τι γνωρίζουμε για το φθινόπωρο.

Παρακολουθήσαμε το βίντεο  «Ο καιρός αλλάζει» και εστιάσαμε στο τι συμβαίνει το φθινόπωρο. Μιλήσαμε για τον καιρό, τα φρούτα που τρώμε, τα ρούχα που φοράμε. 

Παρατηρήσαμε μέσα από διάφορες εικόνες της χώρας μας, τα χρώματα που επικρατούν στη φύση: το κόκκινο, το κίτρινο, το πορτοκαλί, το καφέ, και παρατηρήσαμε ότι κάποια δέντρα ρίχνουν τα φύλλα τους το φθινόπωρο, ενώ κάποια άλλα είναι πράσινα όλον τον χρόνο. Έτσι γνωρίσαμε τα φυλλοβόλα και τα αειθαλή δέντρα.

Παίξαμε ένα παιχνίδι ανάγνωσης. Τα παιδιά περιγράφουν τις εικόνες, και στη συνέχεια αντιστοιχίζουν την εικόνα με την περιγραφή της.


Είδαμε το βιβλίο "Οι 4 Εποχές στην Ελλάδα" και εστιάσαμε στο Φθινόπωρο. Παρατηρήσαμε φθινοπωρινά τοπία, φυτά και φρούτα που συναντάμε αυτή την όμορφη εποχή του χρόνου στη χώρα μας.



Μιλήσαμε για τα φρούτα του Φθινοπώρου. Κόψαμε στη μέσα ένα μήλο κι ένα αχλάδι, και είδαμε πώς είναι μέσα. Το δοκιμάσαμε.




Και στο τέλος τα χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε το αποτύπωμά τους.



Παρατηρήσαμε τον καιρό και φτιάξαμε ένα βροχερό τοπίο.


Μαζέψαμε φύλλα απ’ την αυλή και παίξαμε παιχνίδια ενίσχυσης της λεπτής κινητικότητας.



Με αφορμή το φθινόπωρο προσεγγίσαμε τις μαθηματικές έννοιες «μεγάλο-μεσαίο-μικρό» και «πάνω-κάτω» μέσα από παιχνίδια.




Ολοκληρώσαμε την ενότητα με τα χρώματα μέσα από ένα πείραμα. 

Σε μια μέρα με αρκετή συννεφιά βάλαμε ένα ποτήρι με νερό σε μια λευκή επιφάνεια και ρίξαμε πάνω φως. Παρατηρήσαμε ότι στη λευκή επιφάνεια σχηματίζονται τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Αναρωτηθήκαμε πώς γίνεται το ουράνιο τόξο. Είδαμε ποια είναι τα χρώματα που εμφανίζονται όταν βγαίνει ουράνιο τόξο. 

Και φτιάξαμε τα δικά μας ουράνια τόξα.



Μάθαμε το τραγούδι "Επτά Ποτάμια" που μιλάει για τα χρώματα του Ουράνιου τόξου.

Ολοήμερο Τμήμα

Μάθαμε το ποίημα

Συνεργαστήκαμε και παίξαμε με το ποίημα και τις εικόνες του

ΒΑΖΩ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΕΙΡΑ

ΒΡΙΣΚΩ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΑΖΩ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ

ΒΡΙΣΚΩ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΑΖΩ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ

Είδαμε το βιβλίο

και ζωγραφίσαμε που πήγε ό Φρέντυ όταν έπεσε





Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον Φρέντυ . Χρησιμοποιήσαμε γκοφρέ χαρτί με τα χρώματα που έχουν τα φύλλα το Φθινόπωρο λίγο πριν πέσουν και νερό και βάψαμε τον Φρέντυ μας. Τα χαρτάκια αφού στέγνωσαν γίναν φύλλα στο Φθινοπωρινό μας δεντράκι


Γίναμε ρομπότ και πήραμε το ρόλο του φύλλου και οι προγραμματιστές μας βοήθησαν να "πέσουμε" στο μέρος που θέλουμε.








Ζωγραφίσαμε Φθινοπωρινά δέντρα με πινέλο







Το επόμενο θέμα για το οποίο μιλήσαμε ήταν η ελιά, μιας και βρισκόμαστε στην εποχή όπου γίνεται η συγκομιδή της.

Είδαμε πώς γίνεται η συγκομιδή της, πόσο σημαντικός είναι ο καρπός της για την Ελλάδα, ποια προϊόντα μπορούμε να πάρουμε από αυτή, καθώς και σε ποια μέρη ευδοκιμεί. 


Μιλήσαμε για τη σημαντικότητα που είχε η ελιά για τους Έλληνες από τα αρχαία χρόνια και παρακολουθήσαμε το βίντεο «Η Μάχη για την Αθήνα». 

Σύμφωνα με την μυθολογία, η Αθήνα πήρε το όνομά της από την θεά της σοφίας, την Αθηνά, ύστερα από έναν αγώνα που διεξήχθη ανάμεσα σε εκείνη και τον θεό της θάλασσας, τον Ποσειδώνα. Οι δύο θεοί, ανέβηκαν στον βράχο της Ακρόπολης μαζί με τους υπόλοιπους θεούς του Ολύμπου. Εκείνοι θα έπαιρναν την τελική απόφαση. Στον αγώνα, παρευρέθηκε και ο τότε βασιλιάς της πόλης, ο Κέκροπας. Πρώτος ξεκίνησε ο Ποσειδώνας. Στάθηκε στη μέση του βράχου, και με την τρίαινά του έδωσε ένα δυνατό χτύπημα στο έδαφος. Από εκεί, ξεπήδησε αλμυρό νερό. Έπειτα, η Αθηνά φύτεψε μια ελιά η οποία ήταν γεμάτη καρπούς. Σε αντίθεση με το δώρο του Ποσειδώνα, το οποίο υπήρχε άφθονο, το δώρο της Αθηνάς ήταν το πρώτο που φύτρωσε σε όλη τη χώρα, και επιπλέον, μπορούσε να παρέχει τροφή στους κατοίκους. Έτσι νικήτρια του αγώνα ανακηρύχθηκε η θεά Αθηνά και η πόλη ονομάστηκε «Αθήνα».



Φτιάξαμε ελαιογραφίες.





Και κάναμε πειράματα με το λάδι και το νερό, και καταγράψαμε τα αποτελέσματα.







Ολοήμερο τμήμα

Βγήκαμε έξω ακριβώς από το νηπιαγωγείο μας εντοπίσαμε τις ελιές χαϊδέψαμε τον κορμό της είδαμε τα φύλλα και τους καρπούς της, τέλος πήραμε αποτύπωμα από τον κορμό και φτιάξαμε τις δικές μας ελιές!





Είδαμε το παραμύθι της Ελιάς

ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε







Πλησιάζοντας προς την 17η Νοεμβρίου ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία. Παρακολουθήσαμε το παραμύθι της Σοφίας Ζαραμπούκα "Στο δάσος".

Έπειτα από συζήτηση αποφασίσαμε ποια χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένας αρχηγός.





Διαβάσαμε το βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλαρά «Η εξέγερση του Πολυτεχνείου» και μιλήσαμε για τα γεγονότα που έλαβαν χώρα τον Νοέμβριο του 1973.










Φτιάξαμε γαρύφαλλα.




Μάθαμε το τραγούδι της Τάνιας Τσανακλίδου «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο» και βάλαμε τους στίχους στη σειρά.




Μέσα από το τραγούδι προσεγγίσαμε τις μαθηματικές έννοιες «μπροστά-στη μέση-πίσω».




 
Ολοήμερο τμήμα

Με αφορμή το τραγούδι μιλήσαμε για τους καλλιτέχνες ζωγράφους του δρόμου που κάνουν grafiti. Είδαμε εικόνες στο διαδίκτυο και ζωγραφίσαμε κι εμείς "στον τοίχο" δίνοντας τίτλο στο έργο μας




Την ημέρα της γιορτής στις 15/11 παρακολουθήσαμε το βίντεο "Πολυτεχνείο - 17 Νοεμβρίου 1973 - Τι γιορτάζουμε"

Μιλήσαμε για τα γεγονότα των ημερών, και στη συνέχεια παίξαμε κουκλοθέατρο το βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου "Ντενεκεδούπολη".




Στο επόμενο θέμα μας, διαβάσαμε το βιβλίο του Peter Raynolds «Η τελεία» και διαπιστώσαμε ότι από μια τόση δα μικρή τελίτσα, μπορούμε να φτιάξουμε στο χαρτί μας τα πάντα!

Ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε από το βιβλίο.


Κι έτσι δόθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για το σημείο, τις γραμμές και τις γωνίες.


Φτιάξαμε με το σώμα μας γραμμές ευθείες και καμπύλες.



Και στη συνέχεια γωνίες.



Κόψαμε γραμμές με το ψαλίδι μας.



Στο δεύτερο μέρος του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με τίτλο "Εγώ και συ μαζί, διαφορετικοί", μιλήσαμε για τους ανθρώπους με διαφορετικό χρώμα, γλώσσα κι εθνικότητα, καθώς και για τα Άτομα με Αναπηρία.

Δείτε εδώ την παρουσίαση

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, μας επισκέφθηκε η θεατρική ομάδα "ΠΡΑΜΑΤΑ και ΘΑΜΑΤΑ" με την διαδραστική παράσταση "Από το Εγώ στο Εμείς".




Ζωγραφίσαμε αυτά που μας άρεσαν από την παράσταση.




Τέλος, Αρχίσαμε να μαθαίνουμε τα πρώτα μας γράμματα, και πιο συγκεκριμένα τους «φωνακλάδες» της αλφαβήτου, δηλαδή τα φωνήεντα.







































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 - ΤΜΗΜΑ 2

Την 1 η Δεκεμβρίου  ξεκινήσαμε να μιλάμε για τον χειμώνα . Συζητήσαμε όσα γνωρίζουμε για τη νέα εποχή που ήρθε. Τι καιρό κάνει; Ποια ρούχα ...